FAQ

  1. Vyberte si přívěs z naší nabídky.
  2. V detailu přívěsu si zkontrolujte, zda je v požadovaném období přívěs k dispozici.
  3. Přečtěte si naše “Podmínky půjčení”.
  4. V detailu přívěsu si stáhněte smlouvu o pronájmu, vyplňte a pošlete nám jí zpět emailem. Smlouvu podepíšeme v den předání.
  5. Do emailu nám napiště požadované doplňky a cíl vašeho výletu (rekreace-Orlík, poznávací cesta- jižní Morava, hudební slavnosti-Krumlov atd.).
  6. Jakmile k nám dorazí smlouva dostanete od nás instrukce k zaplacení rezervačního poplatku 500,- a zadáme vaši rezervaci do kalendáře.

Předtím, než zákazníkům poskytneme jakoukoli formu pronájmu, je potřeba, abychom co nejlépe znali jejich aktuální situaci i celkovou finanční historii. Ověřujeme si o všech žadatelích o pronájem jak negativní, tak pozitivní data nahlížením do klientských registrů a externích databází.

  • Pokud máte vozidlo s max. přípustnou hmotností do 3,5t a současně zapojíte přívěs s max. přípustnou hmotností do750 kg.
    Stačí skupina B!
  • Pokud máte vozidlo s max. přípustnou hmotností do 3,5t a současně zapojíte přívěs s max. přípustnou hmotností nad 750 kg, avšak max. přípustná hmotnost soupravy nepřekročí 3,5t.
    Stačí skupina B!
  • Pokud máte vozidlo s max. přípustnou hmotností do 3,5t a současně zapojíte přívěs s max. přípustnou hmotností nad 750 kg, a max. přípustná hmotnost soupravy je 3501kg až 4250 kg.
    Nutno mít skupinu B + harmonizační kód 96.
  • Pokud máte vozidlo s max. přípustnou hmotností do 3,5t a současně zapojíte přívěs s max. přípustnou hmotností nad 750 kg, a max. přípustná hmotnost překročí 4250 kg.
    Zde bohužel , jen skupina BE.

ŘIDIČSKÉ OPRÁVNĚNÍ SKUPINY “B96”
Jde o tzv. řidičské oprávnění skupiny B v rozšířeném rozsahu. Vyznačuje se kódem č.”96“. Opravňuje k řízení soupravy skládající se z vozidla sk.B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg.
Postačuje složení tzv. “doplňovací zkoušky”, tzn. pouze jízda v autoškole.

Většina přívěsů na českých silnicích má konstrukční povolenou rychlost 80 km/h, ale jak je to s legislatiovou u novějších přívěsů, které mají vyšší konstrukčních rychlost?

Zákon o silničním provozu neobsahuje žádné ustanovení, které by speciálně upravovalo nejvyšší povolenou rychlost jízdních souprav, tedy souprav, složených z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel. Vedle úpravy stanovené pro jednotlivé druhy motorových vozidel obsahuje zákon pouze obecné ustanovení, podle kterého nesmí řidič překročit nejvyšší povolenou (tzv. konstrukční) rychlost vozidla.

Jde-li o jízdní soupravu, řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost (tzv. konstrukční rychlost) žádného z vozidel soupravy. Právě od citovaného ustanovení se zpravidla bude odvíjet nejvyšší dovolená rychlost, jakou lze jet s jízdní soupravou, složenou z motorového vozidla o největší povolené (celkové) hmotnosti do 3 500 kg a přípojného vozidla.

Odhlédneme-li od spíše teoretických případu, kdy nejvyšší povolená (tzv. konstrukční) rychlost u tažného vozidla je nižší než u vozidla přípojného, znamená to, že nejvyšší možná rychlost jízdní soupravy se zpravidla bude odvíjet od nejvyšší povolené (tzv. konstrukční) rychlosti přípojného vozidla, která je mj. uvedena v osvědčení o registraci přípojného vozidla.

Není tedy pravdou, že by zákon výslovně stanovoval nejvyšší dovolenou rychlost jízdních souprav na 80 km/h.

Většina přípojných vozidel užívaných v provozu na pozemních komunikacích, má sice nejvyšší povolenou (tzv. konstrukční) rychlost stanovenu na 80 km.h-1, řada přípojných vozidel však již má tuto rychlost vyšší (např. 100 či 110 km.h-1). V takovém případě pak lze s jízdní soupravou jet, samozřejmě při dodržení ostatních ustanovení zákona o rychlosti jízdy, odpovídající vyšší rychlostí.

Uvedený právní stav považuji za odpovídající skutečným potřebám bezpečného a plynulého silničního provozu. Tímto reaguji na opakované dotazy a připomínky motoristů, kteří jezdí s karavany, vycházející z jakéhosi mýtu, že jízdní soupravy smějí jezdit rychlostí nejvýše 80 km/h.

Toto vysvětlení platí pouze pro ČR a neznamená to, že v ostatních zemích je tomu stejně!

Ing. Jan Bízik, Os-Oscar

Bulharsko – známka
  • platíte nejen na dálnicích, ale také na drtivé většině silnic
  • sedmidenní známka €5, měsíční známka €13 a roční dálniční známka €34
  • podrobné informace v angličtině na aebtri.com
Francie – mýto
  • osobák s karavanem je kategorie 2
  • obecně platí pravidlo, že za dálnici dáte asi to co za palivo
  • většina dálnic ve Francii je placená
  • počítejte tak €14 na 100 km dálnice
  • typická cesta od Mullhouse do Španělska vyjde asi na €110
  • z Belgie přes Paříž do Bordeaux zaplatíte asi €105
  • podrobnosti na tolls.eu
Chorvatsko – mýto
  • počítejte tak 40 kun resp. €6 na 100 km dálnice
  • osobák s karavanem je kategorie 2
  • cesta Záhřeb > Split > Dubrovník vyjde asi na 295 kun (€38)
  • most na ostrov Krk stojí 40 kun (€5,20)
Itálie – mýto
  • italové rozlišují jednoosé (kategorie C) a dvouosé karavany které platí asi 60% navíc (kategorie D)
  • počítejte tak €8(€11) na 100 km dálnice
  • ze Švýcarska k moři do Ženevy platí jednoosý €19,20
  • od rakouských hranic z Tarvisio do Benátek dáte €22,60
  • podrobnosti na tolls.eu
Maďarsko – známka
  • ceny pro auto do 3,5 tuny jsou stejné jako pro auto s přívěsem
  • devítidenní známka 2975 HUF (€10), měsíční známka 4780 HUF (€17) a roční dálniční známka 42 980 HUF (€145)
  • silnice mimo dálniční síť nejsou v nejlepším stavu
Německo – zdarma
  • v roce 2014 by měly být nadále zdarma
  • od roku 2015 možná bude stát roční známka €100 (informace z konce roku 2013)
Polsko – mýto
  • s karavanem platíte asi 200% ceny osobáku
  • z Rzepinu do Koninu s přívěsem zaplatíte 121 zlotých (€30)
  • z Koninu do Lodže 0,10 zlotých (€0,3) na kilometr, pouze hotově
  • podrobnosti na tolls.eu
Rakousko – známka
  • známku potřebujete jen na tažné vozidlo
  • cena desetidenní známky €8,5, dvou-měsíční známka €24,8 a roční dálniční známka €82,7
Řecko – mýto
  • počítejte tak €8-12 na 100 km dálnice
  • patrně auto s přívěsem platí stejně jako bez něj
  • podrobnosti na tolls.eu
Rumunsko – známka
  • cena stejná pro osobní auto i pro auto s karavanem
  • cena sedmidenní známky €3, měsíční známka €7, tříměsíční €13 a roční dálniční známka €28
  • podrobnosti na tolls.eu
Slovensko – známka
  • dálniční známku musí mít tažné vozidlo
  • a karavan, pokud celá souprava přesahuje 3,5 tuny, obě se lepí na tažné vozidlo
  • obytná auta nad 3,5 tuny platí mýtné
  • cena desetidenní známky €10, měsíční známka €14 a roční dálniční známka €50
  • ceny a info ndsas.sk
Slovinsko – známka
  • do 3,5 tuny a 1,3m nad přední nápravou: sedmidenní známka €15, měsíční známka €30 a roční dálniční známka €110
  • do 3,5 tuny a přes 1,3m nad přední nápravou: sedmidenní známka €40, měsíční známka €80 a roční dálniční známka €220
  • pro přejezd do Chorvatska se rozhodně vyplatí dálnice vynechat
Španělsko – mýto
  • jednoosý přívěs je kategorie 2 (170% ceny první kategorie), dvouosý kategorie 3 (200% ceny první kategorie)
  • počítejte tak €16(€19) na 100 km dálnice
  • zpoplatněna je malá část dálnic, nejvíce u hranice s Francií, jih Španělska a širší okolí Madridu, tedy tam kde jsou turisti
  • od hranice s Francií do Barcelony stojí dálnice €14
  • z Barcelony do Valencie stojí úsek €32
  • z Valencie do Alicante €15
  • podrobnosti na tolls.eu
Srbsko – mýto
  • počítejte tak €6-8 na 100 km dálnice
  • někde přijímají kreditní karty
  • auto do 3,5 tuny s přívěsem je kategorie 2
  • průjezd Srbskem do Bulharska asi €20
  • do Srbska z Maďarska přes přechod Tompa je lepší starou silnicí, dálnice je na dýl
Švýcarsko – známka
  • roční známka 40 CHF (€33)
  • zpoplatněné jsou tunely Großer St. Bernhard a Munt la Schera
Přesunout se na začátek